POPDV obrazac
Uvod
Obveznici PDV, pored obrasca PP PDV, dostavljaju i obrazac POPDV. Prvo dostavljanje je 15.08.2018. Pravilnik o obliku, sadržini i načinu vođenja evidencije o PDV i o obliku i sadržini pregleda obračuna PDV objavljen je u „Službenom glasniku RS“, br. 90/2017 i 119/2017. i stupio je na snagu 01. 01. 2018. dok je njegova primena odložena i počinje 01. 07. 2018. godine. Mesečni poreski obveznici prvi pregled obračuna dostavljaće za juli mesec, znači do 15. avgusta, a tromesečni za poreski period jul – septembar do 15. oktobra 2018. godine. Članom 1. Pravilnika propisano je da se ovim pravilnikom bliže uređuju oblik, sadržina i način vođenja evidencije o PDV, koja obezbeđuje vršenje kontrole pravilnog obračunavanja i plaćanja PDV, kao i oblik i sadržina pregleda obračuna PDV.O aplikaciji
Osmišljena je tako da se korisniku omoguće sledeće funkcionalnosti:- Pregled, izmena i štampa svih tabela
- Ručno popunjavanje svih potrebnih evidencija (tabela) – ako se korisnik odluči za ovu varijantu
- Automatsko popunjavanje svih potrebnih tabela na osnovu finansijskih knjiženja – ukoliko korisnik koristi aplikaciju YT Finansije
- Mogućnost samostalnog podešavanja automatskih prenosa iz aplikacije YT Finansije
- Generisanje POPDV obrasca
- Izvoz POPDV obrasca u xml formatu na sajt Poreske uprave
- Arhiviranje (backup) podataka

Primer knjiženja i podešavanja za tabelu Deo 3 obrasca POPDV – (Kir_3) Oporezivi promet dobara i usluga koji vrši obveznik PDV i obračunati PDV
Svaka tabela ima posebnu masku tj. stavku u aplikaciji. Svaka maska ima četiri kartice, a to su:- Pregled
- Izmena
- Izveštaji
- Podešavanje
Pregled

Izmene


Izveštaji

Izveštaj u formi POPDV tabele


Izveštaj u EXCEL formi

Podešavanje



I za kraj
Ukoliko ste zainteresovani za ovu aplikaciju možete nam se obratiti svakog radnog u periodu od 8h do 16h dana na broj telefona +381 23 510 986, mail-om na adresu office@yuteam.co.rs ili nam pošaljite poruku kroz formu na linku kontaktiFINANSIJSKO KNJIGOVODSTVO SA ANALITIKOM
Ovaj program predstavlja idealan alat za vođenje knjigovodstva svakog preduzeća.
Koncipiran je tako da obuhvata kompletno finansijsko poslovanje.
Neke od interesantnih funkcionalnosti aplikacije su i:
Nalog formirate na osnovu odabrane vrste naloga koju sami definišete. Ukoliko se radi o knjiženju izvoda banke na ovom ekranu postoji mogućnost povezivanja sa računom ili delom računa koji je plaćen, čime se skraćuje vreme unosa i nema potrebe za kasnijim ručnim povezivanjem.
Na istom ekranu, na kartici Izveštaji možete i odštampati finansijski nalog i/ili ga sačuvati u PDF formatu.
Nakon izbora partnera dobijate finansijsku karticu (jednim pritiskom na tipku Enter) koja je i vizuelno i funkcionalno prilagođena brzom pregledu informacija. Npr. zelenom bojom su označene povezane stavke (računi i uplate), a moguće je i sortirati karticu po različitim kolonama.
Pored ekranske kartice u delu Analitika postoji još niz pregleda i izveštaja. Pomenućemo IOS-e i karticu partnera kao jedne od interesantnijih.
Štampa liste je namenjena izradi raznih izveštaja za pregled stanja kupaca, dobavljača.
Odaberite period i na samo jedan klik dobićete kompletan bilans stanja odnosno bilans uspeha. Ovakav pregled se može štampati ili čuvati u PDF formatu.
Kome je namenjen?
Mogu ga koristiti velika, srednja i mala preduzeća kao i agencije za knjigovodstvo. Moguće je voditi kompletno finansijsko knjigovodstvo jednog ili više preduzeća bez obzira na delatnost, veličinu i obim knjiženja. Takođe sadrži praktičan alat za analizu odnosa sa kupcima i dobavljačima, koji je koristan kako menadžmentu tako i komercijali, nabavci, logistici i slično.
- Automatsko povezivanje – dinarsko i devizno
- Ekranski pregled analitike:
- ročnost po grupama dana na osnovu otvorenih stavki,
- razni pregledi i analize kupaca i dobavljača
- Knjige PDV-a: mogućnost podešavanja od strane korisnika
- Knjige PDV-a: kontrola duplih faktura prilikom kreiranja na bazi finansijskih naloga.
- Tokovi gotovine
- Automatizovano slanje opomena za neizmirene obaveze kupaca mail-om
- Automatski prenosi iz ostalih aplikacija/modula sistema u finansije, gde se nakon kreiranja naloga može pogledati novonastali finansijski nalog. Korisno u cilju kontrole.
- Kod unosa raznih računa radi se provera po broju računa i komitentu, da li je taj račun već unet.
- Devizno knjiženje u nalogu: izborom valute preuzima se kurs i automatski se preračunava devizni iznos.
- Kod knjiženja naloga postoji opcija filtriranja spiska naloga po vrsti i datumu. Korisno za brzo pretraživanje naloga za knjiženje.
- Zaključavanje naloga: ako više operatera kreira naloge, nalozi se mogu zaključati, kako se ne bi mogli menjati od strane neovlaštenih lica. Otključava ih korisnik sa posebnim pravima.
- Servis: preuzimanje kursa sa sajta NBS.
- Kod unosa podataka za novog komitenta postoji opcija preuzimanja zvaničnih podataka sa APR-a.
- Kompenzacije – automatizovano kreiranje kompenzacija
- Uvozi izvoda Halcom, Pexim.
Podešavanje aplikacije
Sve parametre programa, poput sintetičkog i analitičkog plana, korisnik kreira, dopunjuje i menja sam prema potrebama svog poslovanja.Knjiženje – Unos i izmena finansijskog naloga
Knjiženje finansijskih naloga svakako je preduslov za finansijsko izveštavanje. „YT Finansije“ nude Vam jasan pregled svih evidentiranih finansijskih naloga, a prikaz se može filtrirati po različitim kriterijumima kao što su period knjiženja ili vrsta finansijskog naloga.

Povezivanje uplata i računa
Jedna od funkcionalnosti programa je ručno i automatsko povezivanje izvoda sa računom koji je plaćen delom ili u celosti. Automatski se knjiži i ostatak po vezi ukoliko postoji.Kompenzacije, knjižna odobrenja i knjižna zaduženja
Pored unosa redovnih naloga postoji mogućnost kreiranja kompenzacija kao i knjižnih odobrenja, zaduženja i obaveštenja.Analitika – sve na jednom mestu
Jedan od najbitnijih pregleda i izveštaja je, svakako, pregled stanja svih komitenata tj. ekranska kartica. Osmišljen je tako da Vam obezbedi sve potrebne preglede i analize u vezi kupaca/dobavljača na jednom mestu.





Analiza troškova
Aplikacija nudi mogućnost praćenja realizacije troškova koji se mogu pratiti i po radnim jedinicama. Za svaki trošak vezuje se konto na kojem će se taj troška knjižiti. Ukoliko želite da pratite realizaciju troškova po radnim jedinicama potrebno je definisati poseban konto za svaku radnu jedinicu u okviru istog troška. Na slici vidite izgled izveštaja, prvo, ukoliko nemamo organizacione jedinice, a nakon toga, ukoliko imamo i organizacione jedinice.

Sintetika
U okviru segmenta programa Sintetika nalazi se velik broj izveštaja i pregleda. Neki od njih su Dnevnik, Ispis finansijskih kartica, Zaključni list, Stanje konta po mesecima, Lista naloga bez ravnoteže i Bilansi stanja i uspeha, tokovi gotovine i sl.Zaključni list – standardni izveštaj


Bilans stanja i uspeha- standardni izveštaj
